ENERJİNİ KORU

Projemiz Temel Tasarım dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. İklim değişikliği dünya çok büyük küresel sorunlarla karşı karşıya kalmaktadır. Bu sorunlara karşı küresel tedbirler almak zorunlu hal almaktadır. Tedbirlerde toplumsal farkındalık önem arz etmektedir. Toplumsal farkındalık ise bireysel farkındalığın oluşmasıyla elde edilebilir. Bireysel farkındalığın kazandırılmasında küçük yaşlarda edinilen bilginin etkisi oldukça fazladır. Küresel sorun olan enerji ve tasarrufuna yönelik bilgilendirme ve eğitimler şehirlerde bulunan öğrencilere daha rahat ulaştırılmaktadır. İlçelerdeki ve zor iklim şartları altında eğitim gören çocuklara ulaşmak önem kazanmaktadır. Dezavantajlı bölge olan Tortum ilçesindeki ilköğretim 3. ve 4. sınıf öğrencilerine enerji tasarrufu hakkında bilgi vermek, farkındalığı oluşturmak istenmiş ve bu bağlamda sanatın ve sanatın içerisinde etkileşimin oldukça fazla yaşandığı dramanın gücünden faydalanılmak istenmiştir. Tortum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği yapılmış, Tortum ilçesindeki ilköğretim 3. ve 4. Sınıf öğrencileri davet edilip “Tiyatro ile Enerji Tasarrufu” başlıklı tiyatro oyunu üniversite öğrencileri tarafından sahnelenmiştir. Tortum MYO Tasarım Bölümü 1.sınıf öğrencileri ile oyunu izlemeye gelen misafirler için güzel bir sahne dekoru yapılmış ve öğrencilerimiz içinde güzel bir ekip çalışması olmuştur. (Hacivat karagöz evi, çeşme ve enerji tasarrufu temalı sloganların olduğu pankartlar). Oyun sonunda enerji tasarrufu konusunda anlatılanlar doğrultusunda Hacivat Karagöz tarafından çocuklar ile kısa bir soru – cevap söyleşisi yapılmıştır.


Our project was carried out within the scope of the Basic Design course. Climate change the world is facing huge global problems. It becomes necessary to take global measures against these problems. Social awareness is important in measures. Social awareness can be achieved through individual awareness. The impact of knowledge acquired at a young age on gaining individual awareness is quite high. Information and training on energy and its conservation, which is a global problem, are delivered more easily to students living in cities. It becomes important to reach children in districts who are educated under difficult climatic conditions. It was aimed to inform the 3rd and 4th grade primary school students in Tortum district, which is a disadvantaged region, about energy saving and to raise awareness, and in this context, it was desired to benefit from the power of art and drama, in which there is a lot of interaction within art. Tortum District Directorate of National Education cooperated, 3rd and 4th grade primary school students in Tortum district were invited and the theater play titled “Energy Saving with Theater” was staged by university students. A beautiful stage decoration was made for the first year students of Tortum Vocational School Design Department and the guests who came to watch the play, and there was a nice teamwork among our students. (Banners with slogans on Hacivat Karagöz house, fountain and energy saving). At the end of the game, a short question and answer interview was held with the children by Hacivat Karagöz, in line with what was explained about energy saving.