İnovatif Sohbetler 22


İnovatif sohbetlerin yirmi ikincisini gerçekleştirdiğimiz Perçin İmrek beyefendi ile Pandemi Döneminde Online Dil Öğrenimi konusunda instagram canlı yayın aracılığı ile 15 Ocak akşamı gerçekleştirdiğimiz sohbetimize katılım fazlaydı.
Perçin İmrek, Edebiyat, İnsan ve Toplum, İş Dünyası kategorilerinde eserler yazmış bir yazardır.

Başlıca kitapları alfabetik sırayla; Dünyanın Yerlisi, Girişimcilik Hikayeleri, Kitlesel Fonlama Hikayeleri, İngilizceyi Öğrenmeyi Öğreniyorum olarak sayılabilir.Perçin İmrek kitapları; Abaküs Kitap aracılığıyla kitapseverlerle buluşmuştur.Perçin İmrek tarafından yazılan son kitap “Kitlesel Fonlama Hikayeleri”, Abaküs Kitap tarafından okurların beğenisine sunulmuştur.Salgının dönüşüme uğrattığı alanların başında da hiç kuşkusuz eğitim alanı geliyor. Yüz yüze eğitimin kaldırıldığı dönemde, sadece örgün eğitimde değil iş veya kişisel gelişim için dil kurslarına yönelen kişiler de eğitimlerine devam edebilmek için büyük oranda online eğitime yöneldi.
“En önemli unsur öğrencinin öğrendiklerini kullanmasıdır”
Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin dil öğreniminde en önemli unsurun öğrencinin öğrendiklerini kullanması olduğunu vurgulayan Culduz, “Bundan kasıt, sınav çözmek yada öğretmeni tekrar etmek olmayıp gerçek anlamda dil becerilerini günlük yaşamda kullanır hale gelmesidir. Kendi tecrübelerimizden ve gözlemlediğimiz pek çok öğrencimizin kısada olsa İngilizcenin ana dil olarak konuşulduğu ülkeleri ziyaretleri sonrası çok ciddi kazanımlar elde ettikleridir.

Örneğin “Work and Travel” adı altında ABD hükümetinin sürdürdüğü programlara katılan, gittiği yerde hiçbir İngilizce kursuna katılmayan ve sadece 2- 2.5 ay gibi kısa bir sürede akıcı olarak İngilizce konuşabildiklerini çoğumuz gözlemlemişizdir. Burada sorun eğitim sisteminin yetersiz olması değildir. Sadece öğrencilerin büyük kısmının okulda kazandıkları İngilizce alt yapısını gerçek hayatta kullanma şansı bulamamalarındandır.” şeklinde konuştu.Ülkelerin salgın döneminde online eğitim konusunda tecrübelerini artırdıklarına değinen Culduz, bu sayede yeni online eğitim modelleri uygulamaları ve kombinasyonları oluşturulacağını söyledi. Online dil eğitiminden kaynaklanan dezavantajlara dair detaylar veren Culduz, şunları söyledi:”Yüz yüze öğretimde mümkün olan ‘öğrencilerin bireysel olarak değerlendirilmesi ve yönlendirmesi’ ve ‘algı türlerine göre alternatif öğretim metotları kullanılması’ online eğitimde tam anlamda başarılı olmamaktadır. Öğrenci motivasyonu yetersiz kalmakta ve artırılması için öğretmen etkisi istenildiği düzeyde olamamakta.