Gelecek nesillerin yetiştirilmesinde en önemli faktör olan değerli öğretmenlerimizin hizmet öncesinde mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerlere sahip, nitelikli bir şekilde mezun olmaları adına Eğitim Fakültelerinde çok yönlü akademik faaliyetler yürütülmektedir. Bu akademik faaliyetler arasında özellikle Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında öğretmen adaylarının toplumsal duyarlılık ve farkındalık; işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini; toplumsal sorumluluk bilincini ve öz güvenlerini geliştirme ve destekleme hedeflenmektedir.
Bu noktadan hareketle salgın dönemi nedeniyle devam etmekte olan uzaktan eğitim sürecinin öğretmen yetiştirme programlarında yer alan uygulama derslerindeki kısıtlayıcı etkisini azaltmak dersin ilgili kazanımlarını gerçekleştirmek açısından önemlidir. Bu nedenle bu projede öğretmen adaylarını dersin kazanımları doğrultusunda bireysel ilgi, yetenek ve gereksinimlerine uygun olarak çalışmalar yapmaya teşvik eden, cesaretlendiren bir sürecin işletilmesi gerekliliği üzerinde durulmuştur. Özellikle uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı dersler kapsamında öğretmen adaylarına sağlanacak her türlü yaşantı zenginliğinin öğretmen adaylarının teoride öğrendiklerinin pratikteki yerini ve önemini kavramalarında büyük etkisi olacağı söylenebilir.
Gün geçtikçe Türkiye nüfusu içerisinde sayıları artan, bireysel farklılıkları ve gereksinimleri birbirinden çok farklı olan özel gereksinimli bireylerin gelişimini destekleme, konuya ilişkin toplumsal farkındalık düzeyini yükseltme çabaları Milli Eğitim Bakanlığı başta olak üzere tüm eğitim kurumlarının başlıca görevleri arasında kabul edilmektedir. Bu konuda Özel Eğitim Bölümünde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının edindikleri mesleki bilgi, tutum ve becerilerini mevcut çabaların bir parçası olma isteği ile sınamaları ve kendi sahalarında toplumsal fayda sağlayacak çalışmalar yapmaları ileride mesleklerini en iyi şekide icra etmelerinde kuşkusuz büyük bir etkisi olacaktır.
Proje kapsamında yapılan çalışmaların uzaktan eğitim sürecinde başta öğretmen adaylarına içinde bulundukları durum veya koşullar ne olursa olsun bir eğitimci olarak eğitimde süreklilik, her yerde eğitim ilkelerinden hareketle yaşadıkları topluma eğitim hizmeti sunma cesaret, istek ve gayreti göstermelerinde etkili olacağı düşünülmektedir. Ayrıca hazırlanan video içeriklerinin özel gereksinimli öğrencilere, özel eğitimcilere, öğretmen adaylarına, özel eğitim sahasında örnek uygulamalara ihtiyaç duyan uygulayıcılara çok yönlü katkı sağlayacağı söylenebilir. Bu bağlamda bizlere bu çalışma fırsatını sunan Atatürk Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri Uygulama ve Araştırma Merkezi’ne teşekkürü bir borç biliriz.