İNOVATİF SOHBETLER-10


Bu yazımızda Edelkrone’nin kurusu Kadir KÖYMEN ile yapılan sohbetimizi aktaracağız. Ürünümü nasıl marka haline getirebilirim? İhracata açılmanın yolları nelerdir? Büyük sır takım ruhu mu? Bu gibi soruların yanıtını bu yazımızda vereceğiz sizlere.

Neden mi Kadir KÖYMEN?
Ürünümü Nasıl Marka Haline Getirebilirim?
Rakip odaklılığı es geçip yalnızca müşteri odaklı olmak sizi öne çıkarmaz
Tüm rakipleriniz (ve siz) yalnızca müşteri odaklı olduğunuzda ortaya çıkacak şey çok belli: Birbirinin kopyası ürünlerle dolu bir pazar. 2009’da Çin’de Great Wall Motors’un yaptığı araştırma, Çinli alıcıların SUV yerine Sedan tercih ettiğini, çünkü Sedan’ların daha prestijli olduğunu ve SUV’un herhangi bir sosyal statü barındırmadığını belirtiyordu. Great Wall ise bu verilerin üzerine SUV’a odaklandı; çünkü diğer 28 Çinli otomobil şirketi büyük oranda Sedan’larla çalışıyordu. Sonuç olarak, Great Wall en büyük ve en kârlı Çin otomobil şirketi oldu.Buradan alınacak ders, bir girişimci olarak ‘daha iyi’ ile kazanmanız çok zor; ‘daha farklı’ ile çok daha kolayca kazanabilirsiniz.
Bütün başarılı markalar belli bir odak noktasına sahiptir…
Örneğin markanız Pizza Hut gibi bir pazar lideriyse, odak noktanız liderliktir. Peki böyle bir güce karşı nasıl farklılaşacaksınız? Şöyle: Misal Domino’s kendi odak noktasını eve servis olarak daralttı ve bu sayede ikinci en büyük pizza zinciri oldu. Little Ceasers “bir pizza fiyatına iki pizza” olarak odağını daralttı. Onlarca pizza zinciri var fakat bu şirketler pazarı domine etmekte.
Girişimciler olarak kendinize sorun, hangi kategoride rekabet ediyorum? Bu farkımı 2 – 3 kelime ile nasıl söze dökebilirim?