İnovatif sohbetlerin on ikincisini gerçekleştirdiğimiz Dr. Salim Çam beyefendi ile Değer ekonomisi, Marka ekonomisi, Hizmetçi teknoloji konularını 22 Nisan Çarşamba akşamı 20.30’da İnstagram Canlı yayın aracılığı ile gerçekleştirdik.
Dr. Salim Çam beyefendiye gençler, girişimciler ve marka olma yolunda ilerleyenler tarafından ilgi oldukça yoğundu.
Değer ekonomisi
Ekonomik değer genellikle bir mal veya hizmet karşılığında verilen bir şeyin miktarını temsil eder. Örneğin, tüketiciler para birimi olan ürünler satın alırlar. Yüksek fiyatlı ürünler çoğu zaman daha az değerlidir çünkü alınan ekonomik değer daha ucuz bir üründen daha azdır. Bununla birlikte, ekonomik fayda değeri teorisi, daha yüksek ürün kalitesiyle ilişkili yüksek fiyatların ekonomik değeri artırabileceğini belirtir. Bu, şu anda pazardaki diğer ürünlerden daha fazla değer sunan ürünün sonucudur.
Fiyat genellikle ekonomik işlemlerde en büyük etken olmakla birlikte, her zaman bir malın gerçek ekonomik değerini temsil etmez. Lüks malların fiyatları yüksektir, ancak genellikle orta veya düşük sınıf tüketiciler için daha az değerlidir. Bu bireyler lüks mallarda değeri görmezler ve bu yüzden bu vatandaş sınıfları için değer düşüktür. Değer teorisi, tüketicilerin gıda, barınma ve giyim gibi değeri yüksek olan mallar için genellikle herhangi bir bedel ödediğini belirtir.
Ekonomik değer, ekonomik değeri azaltabilecek dış faktörlere tabidir. İkame mallar bir şirketin aldığı değeri düşüren ortak bir faktördür. Bir ikame mal, tüketicilerin tercih ettikleri orijinal malın yerine değerli olduğunu görür. Örneğin, bir akıllı telefon, e-posta, mesajlaşma ve İnternet bağlantısı gibi çeşitli kullanışlı özelliklere sahip olabilir. Akıllı telefon fiyatları çok fazla arttığında, tüketiciler standart bir cep telefonu satın alabilir; bunun yerine en azından telefon görüşmesi yapmalarını sağlayan iyi bir alternatif.